tisdag, mars 06, 2007

Bloggeri bloggera

Mitt uppe i all cykelfetischism dyker en annan tanke upp i min lilla skalle. Det skall juh dykas i sommar också! Jag har lovat mig själv (och mina kompisar ;) ) att inte gå en sommar till utan att dyka. Så för att få ut mesta möjliga av det hela är det bäst att jag skaffar mig lite utrustning.
Dräkten jag ärvde av min käre far var uråldrig redan då. Dessutom har handskarna bara tre fingrar och den är på tok för liten. Enda anledningen att behålla den skulle vara av nostalgiska skäl, men det räcker inte. Enligt rykten blev jag en gång erbjuden en nätt summa pengar för dräkten för att den var "kult". Ja, det var juh roligt då att jag fick plaska runt i en sådan.
Men skit i det...
Nu gäller det att blicka framåt ;) Näst efter nya cykeln står alltså en nästan komplett dykutrustning på önskelistan. (Eller ligger den jämsides? hmm..) Tänker mig att jag skaffar allt utom luftpaket. Det är tillräckligt mycket för att inte varje dykutfärd ska kosta en förmögenhet.


Så då blir det helst en hyffsat tjock våtdräkt. Helst 7 mm för att få ut så mycket som möjligt av den svenska sommarens dödsryckningar frammåt september och helst med både boots och luva "inbyggda".
Det näst bästa är väl en 5 mm med lösa boots. Men jag är kluven ang. luvan. Det kan vara schysst att ha luvan löst kanske...vi får se, vi får se. (Givetvis ska jag ha en 9mm också så jag kan gå lös på bortkomna sälungar på nån avskiljd, västkustsk klippa)
Detta måste kompletteras med fenor, sikklåp, snorkel, viktbälte och säkert nåt mer.
Blir till att traska runt till kon-tiki, oxygen och några nätbutiker för att spana in utbudet.
Detta blir kul! :)

Men som sagt, cykel är minst lika roligt och jag har fortfarande inte hunnit speca den. Men det blir nästa gång...lovar ;)

puss o kram

Inga kommentarer: